בשנים האחרונות עולה המיניות החיובית כנקודת מבט אלטרנטיבית לשיח השלילי הרווח בנושא המיניות. בעוד זו השלילית תדגיש אלימות וחולי – הרי מיניות חיובית מבקשת לקדם תקשורת, רגש ועונג. מתוך נקודת השקפה זו עולה הצורך בחינוך למגדר, למיניות ולזוגיות מיטיבים.

אלא שהעיסוק המרכזי בנושא נובע, לצערנו, מתופעות חברתיות שליליות הקשורות לאלימות מגדרית, מינית וזוגית בישראל: רצח נשים, אונס קבוצתי או סדרתי, אלימות במשפחה, צריכת פורנו בתקשורת הדיגיטלית ועוד.

פרחי ההוראה במוסדות להכשרת מורים אינם זוכים במהלך לימודיהם להכשרות סדורות בסוגיות של מגדר, מיניות וזוגיות, ואינם מקבלים כלים להתמודדות עם ההזדמנויות החיוביות ועם האתגרים השליליים הרלוונטיים לתחום זה. לפיכך נדרשת חשיבה על מנגנון חדש שיעניק שיעניק לסטודנטיות/ים השכלה מותאמת כדי שיוכלו להיות שגרירות/ים של חינוך למגדר, למיניות ולזוגיות מיטיבים במוסדות החינוכיים שילמדו בהם בעתיד.

אנו מבקשות להנגיש את המידע בנושא כחלק מחייב ובלתי נפרד מלימודי החינוך, ולשם כך יש ליצור יש-מאין תוכן, פדגוגיה ומדיניות מתאימים. על סדר יומו של צוות החשיבה צריכים לעמוד שלושה נושאים מרכזיים:

- מיפוי ותכלול התכנים הנלמדים בתחום במוסדות להכשרת מורים.

- בניית הצעה ראשונית להיכרות עם תכנים מגדריים, מיניים וזוגיים, עבור א/נשי חינוך לגילים שונים ולאוכלוסיות שונות.

- גיבוש נייר עמדה למדיניות המשלבת הכשרה בתחומים אלו כחלק אינטגרלי וכתנאי לקבלת תעודת הוראה, כשם שקיימת דרישה לעבור השתלמות בעזרה ראשונה.