השילוב המוכר כ- Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) STEAM) מיושם במערכות חינוך בישראל ובעולם בדגמי שילוב שונים, בחינוך הפורמלי והלא פורמלי. נקודת המוצא היא כי חיוני לפתח חשיבה ותהליכי פתרון בעיות בכיוונים בין-תחומיים, כך שהידע מקבל משמעות בעיקר בהיבט של שילוב התחומים והתרומה ההדדית שלהם. שילוב משמעותי מאפשר להגיע לרעיונות חדשים ולפתרונות פורצי דרך של סוגיות מדעיות וחברתיות.
היבט השילוב מודגש בספרות המחקרית וביישומים, אך אין מדדים ברורים לבחינת מהותו ואיכותו, לא כל שכן מדדים הבוחנים את
ההשפעות השונות של הלמידה האינטגרטיבית, לטווח הקצר ולטווח הארוך. צוות החשיבה המוקם שם לו למטרה להעמיק ולחקור את המודל המשלב את הדיסציפלינות באופן משמעותי, כולל התייחסות לאופי השילוב של תחום האומנות.